Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
A 150 céget vontak be egy közvélemény kutatásba, hogy képet alkossanak a logisztikai szektornak az elektromos járművekhez való hozzáállásáról. A kiértékelés szerint érdeklődés van, többen kipróbáltak már elektromos járműveket, kevesebben alkalmazzák a napi munkában, egy-két futárcégen kívül még nem „tömegesen”. Mindezen tények ellenére elméletben a hazai iparági szereplők elkötelezettnek mondták magukat a fenntartható működés iránt: minden második szabályozza a széndioxid-kibocsátását, és többen alkalmaznak naperőművet a megújulóenergia-termeléshez. Azonban kevés információval-tapasztalattal, valamint az átállás levezénylésére képes munkaerővel rendelkeznek, így sokaknak jelenleg jelentős pluszköltséget jelentene a teljes-, vagy részleges váltás, amit nem vállalnak.
Balasa Levente, a kutatást megrendelő Siemens Zrt. Smart Infrastructure üzletágának vezetője a kutatás eredményeit összegző közleményében elmondta, hogy bár vannak „zöldkiszállítást” vállaló logisztikai cégek, az érintett vállalatok zöme kivár a fejlesztéssel. A következő néhány évben több e-furgon fog megjelenni a városi áruszállításban. Ehhez a töltőinfrastruktúra fejlesztésére, annak hatékony üzemeltetésére, valamint kiszolgáló megoldásokra lesz nagyon hamar szüksége a vállalatoknak.
A felmérésben részt vevő vállalatok alig tizede használ elektromos járműveket, ezek is főként a céges, elsősorban vezetői személyautó-állományban vagy az ügyintézőflottában futnak, illetve a telepen belüli árumozgatásban vannak jelen. A megkérdezettek 20 százaléka vallotta, hogy elektromos járművek üzembe állításán gondolkozik, ezek fele három éven belül realizálná a terveit. Mivel a pénzügyi eredmények igazgatnak, az e-mobilitási fejlesztési terveket az állami támogatások tudják elindítani. Azon vállalatok fele, amelyeknél az átállásnak pénzügyi akadályai vannak, azt nyilatkozták, hogy megfelelő támogatás elnyerése esetén megfontolnák a fejlesztést. Ennek nagyságát a rendszerkiépítési költség kétharmadában jelölték meg a válaszadók. Ami jelzi, hogy a kockázati fedezetet is kívülről várják.
Akinek van, az arról számolt be, hogy a naperőműveik által termelt és a közcélú hálózatra vissza nem tölthető villamos energiát nem tudják teljes mértékben kihasználni, így jön képbe náluk az elektromos jármű alkalmazása. De az elektrifikáció elsődleges fókusza nem a hosszú távú, nehéz tömegű áruszállítás, jelenleg a városi, tehát a gyakori megállást és újra elindulást igénylő, rövid távú szállítmányozásban lehet gazdaságos az e-haszonjárművek használata.
Legnagyobb visszatartó erőnek a megkérdezettek túlnyomó többsége a magas beruházási költségeket tartotta, amelyeket jellemzően nem tudnak beépíteni a szolgáltatásaik árazásába. Többnyire csak a multinacionális ügyfelekkel rendelkező cégeknél merül fel, hogy a partnerek többletköltséget is vállalnának a környezetkímélőbb fuvarozás érdekében. Szintén elriasztja a vállalatokat a töltőinfrastruktúra-telepítés és -üzemeltetés technikai kihívásai, az üzemeltetési költségek alakulása. A megtérülési idő is kiemelten fontos a cégek döntéshozói számára, azonban például az elektromos járművek valós értékvesztése még mindig nehezen kalkulálható, egyrészt a tapasztalat hiány, másrészt a kiszámíthatatlanul érkező állami vásárlási támogatási akciók, harmadrészt az elektromos járművek viszonylag gyors technikai-technológiai fejlődése okán..
A kutatást a Trend International Market Research Kft. végezte a Siemens Zrt. megbízásából 2024. augusztusban, mélyinterjúk és telefonos kérdőíves megkérdezés mellett, a hazai szállítmányozó cégek e-mobilitásban érintett döntéshozóinak bevonásával.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Piacformálás
Hatályba lépnek a kínai elektromos járművekre kivetett uniós importvámok csütörtökön.
Piacformálás
Hatályba lépnek a kínai elektromos járművekre kivetett uniós importvámok csütörtökön.
A rossz idők szele hozta a harcias pickupot
Amit megtettek maguktól a harcban állók, azt most céges alapon is kínálatba vették. Katonai járművet fejlesztettek a Toyota Hilux pickup-ból.
A rossz idők szele hozta a harcias pickupot
Amit megtettek maguktól a harcban állók, azt most céges alapon is kínálatba vették. Katonai járművet fejlesztettek a Toyota Hilux pickup-ból.
Vasárnap óraállítás!
Október 27-én, vasárnap hajnali 3 órakor vissza kell állítani az órákat hajnali 2 órára. Délután korábban sötétedik majd, reggel világosabb lesz.
Vasárnap óraállítás!
Október 27-én, vasárnap hajnali 3 órakor vissza kell állítani az órákat hajnali 2 órára. Délután korábban sötétedik majd, reggel világosabb lesz.
Láthatóság=Biztonság – ősszel igazán aktuális
Az ORFK-OBB a Groupama Biztosítóval együtt egy formabontó akcióval hívta fel a figyelmet a láthatóság fontosságára.
Láthatóság=Biztonság – ősszel igazán aktuális
Az ORFK-OBB a Groupama Biztosítóval együtt egy formabontó akcióval hívta fel a figyelmet a láthatóság fontosságára.
A legkomolyabb kockázatot jelenti!
A berlini műszaki egyetem kipróbálta a gyermekülések autóban való rögzítésére használható isofix-adaptert, ami siralmasan leszerepelt.
A legkomolyabb kockázatot jelenti!
A berlini műszaki egyetem kipróbálta a gyermekülések autóban való rögzítésére használható isofix-adaptert, ami siralmasan leszerepelt.
A németek jó árakat várnak a kínai autóktól
Drágának tartják a meglévő autókínálatot a németek egy felmérés szerint. Azt várják a kínai autóktól, mint a hatvanas években a japánoktól, a kilencvenesekben a koreaiaktól: olcsó árat.
A németek jó árakat várnak a kínai autóktól
Drágának tartják a meglévő autókínálatot a németek egy felmérés szerint. Azt várják a kínai autóktól, mint a hatvanas években a japánoktól, a kilencvenesekben a koreaiaktól: olcsó árat.